07-05-2019 - Un parell de Puigmals, per Er i per Núria
07-05-2019 - Pointe du Fréjus
06-05-2019

Pic de Etendard

Anem fins a Saint Jean de Maurienne i enfilem el Col de la Croix de Fer fins a l’estació d’esquí de Saint Sorlin d’Arves a 1600m.
Per pistes, ja tancades, enfilem fins als Chalets de la Balme, continuem un curt tram per pistes fins arribar a l’ancien refuge César Durand i el llac. Aquí deixem les pistes i anem a buscar un marcat coll a l’esquerra (sud) de l’Aiguille Rousse i amb un flanqueig arribem als Lacs de l’Etendard passant pel Col Sud.
Fem tot el llarg planer fins a la base del cim de l’Etendard, a la nostra esquerra ens queda le Cime du Grand Sauvage on hi veiem tres nois que s’hi dirigeixen.
Nosaltres enfilem els 700m fins al cim, una pendent força constant fins ben bé la meitat, després ja s’ajeu una mica per tornar a redreçar-se per arribar al cim.
L’Etendard és un mirador exel·lent. Veiem des de la Meije i la Barrre des Ecrins, al Mont Thabor i Mont Viso, tota la Belladone, els Aravis, les Aiguilles d’Arves, el MontBlnac, el Mont Combin, i un llarg etz…
Després de les fotos de rigor i una mica rapidetes perquè fa un vent gelat, baixem tota la pala amb neu ben disfrutona. Fem el planerot fins als llacs i treiem el cap per la desembocadura d’aigües per veure el refugi de l’Etendard. Remuntem fins al Col N des Lacs i agafem les pistes fins al cotxe.

Un cim llargot i amb uns 2000m de desnivell però amb unes vistes i un primer descens ben mereixedors d’una visita.

Remuntada inicial per pistes

Les Chalets de la Balme

ancien Refuge César Durand

Les Aiguilles d'Arves amb una bona allau...

Collet al sud de l'Aiguille Rousse

el replà després dels llacs

Cime du Grand Sauvage a la dreta i Etendard a l'esquerra

arribant al cim

Vistes fantàstiques

Bona baixada

Refugi de l'Etendard

Col Nord des Lacs

les vigilants de l'estació d'esquí!